Kjøpsvilkår
Betalingskrav
Når du bestiller hos iPhonehuset.no aksepterer du at bestillingen medfører et betalingsansvar.Betalingsmetode
For privatpersoner brukes Svea Checkout, som gir deg mulighet til å velge betalingsmetode etter at bestillingen er registrert. Da kan du velge mellom- Kortbetaling
- Faktura
- Vipps
- Svea-kampanjer (f.eks. julekampanjen hvor du betaler 1-2 måneder etter bestilling)
For bedrifter brukes Sveas Checkout, som innebærer at dere, etter standard kredittsjekk fra Sveas side, har 30 dager betalingsfrist fra varen sendes fra vårt lager.
Fraktkostnad
Vi bruker frakt fran 59 kr, ved kjøp under 1 000 kr. Bestillingsverdi på minst 1 000 kr gir gratis frakt. Hjemlevering koster fra 109 kr uavhengig av ordreverdi.Levering
Levering til Norge skjer med Bring eller Instabox. Normal leveringstid er cirka én uke, avhengig av hvor lenge pakken holdes i tollen. Merk at dette kun gjelder varer som finnes på lager. Som regel er alle våre produkter lagervarer, men dersom et produkt mot formodning er utsolgt, tar det 3-90 dager (avhengig av produkt) å levere varen, ettersom vi først må bestille varen hos vår leverandør.Leveringsadresse
Det er svært viktig at leveringsadressen oppgis korrekt, og i de tilfeller der forsendelsen skal leveres til postkasse, må fullt navn og adresseopplysninger stå på postkassen/ved innkast, slik at forsendelsen kan leveres riktig. Det er ditt ansvar som kunde å både oppgi riktige opplysninger ved bestilling og å sørge for at nødvendige opplysninger finnes på den postkassen/innkastet hvor forsendelsen skal leveres. Ved mangelfulle eller manglende opplysninger i bestillingen eller på postkasse/innkast, risikerer forsendelsen å bli returnert til oss med påfølgende ekstra fraktkostnader og gebyrer for deg som kunde.Dessverre sender vi ikke til Svalbard.
Pakke levert hjem
- Tilby hjemlevering over hele landet, akkurat slik kundene vil ha det.
- Smidig - mottaker slipper å hente, får pakken hjem på døren
- Enkelt - pakken kan bes settes igjen om man ikke er hjemme
- Fleksibelt - mottaker kan endre ønsket utleveringsdag
- Trygt - SMS når pakken er på vei
- Vi tilbyr hjemlevering til alle husstander i hele landet. Pakkene leveres mellom kl. 8-17 eller 17-21, basert på hvor i landet man bor (se punkt 4 lenger ned)
Restnotert
Dersom varen er restnotert hos vår leverandør, kommer vil til å kontakte dere, og dere får da velge om dere vil ha øvrige varer i bestillingen levert eller om dere vil vente på at den restnoterte varen kommer inn på lager hos leverandøren.Vi tilbyr ikke delleveranse når lagerstatus stemmer.
Du har rett til å heve kjøpet dersom du ikke godkjenner en ny foreslått leveringstid ved eventuell forsinkelse.
Våre forskjellige lagerstatus
- På lager - produktet er i vårt eget lager i Kalmar, Sverige
- Levering 4-10 dager - varen er i fjernlagring
- 2–6 ukers leveringstid – varer som ikke finnes på lager, og bestilles fra andre kontinenter enn Europa (f.eks. USA, Asia), eller som er restnotert hos leverandøren uten foreløpig leveringsdato.
Merk at lagerstatus er foreløpig og kan innebære at enkelte produkter kan få både lengre eller kortere leveringstid enn angitt. Dersom produktet er utgått fra leverandør/produsent, forbeholder vi oss retten til å stryke produktet fra din bestilling. Skulle dette skje, kontakter vi deg for å avklare om du ønsker å få eventuelle resterende produkter i bestillingen levert, eller om du ønsker å annullere bestillingen i sin helhet.
Ikke uthentede forsendelser/retur ved ukjent eller feil leveringsadresse
Forsendelser som sendes til utleveringssted/pakkeboks blir liggende i 7 dager. Hentes ikke forsendelsen innen angitt tid, returneres den automatisk til iPhonehuset.Da fraktselskapene belaster oss for frakt både til og fra ditt utleveringssted/pakkeboks, belaster vi deg for ikke uthentede, returnerte forsendelser med minimum 249 NOK for å dekke våre kostnader. For returer med ukjent eller feil leveringsadresse, se overskriften Leveringsadresse for mer informasjon.
Fakturering for uhentede pakker/brev håndteres av Svea.
Bestillinger i andres navn
Det er ikke tillatt å bestille varer i noen andres navn eller adresse uten viten og samtykke av vedkommende.Falske bestillinger politianmeldes uten unntak. Vi logger IP ved enhver bestilling, som vedlegges vår politianmeldelse.
Avbestilling
Så lenge deres ordre har status Mottatt eller Under behandling er det mulig å avbestille ved å sende en mail til .Dersom bestillingen allerede er sendt kan dere benytte dere av angreretten. Les mer om denne nedenfor.
Åpent kjøp/angrerett
Ifølge angrerettsloven skal alle nettbutikker tilby 14 dagers angrerett.Vi er så sikre på at våre produkter holder høy kvalitet at vi har valgt å tilby 60 dagers angrerett! Vi gjør oppmerksom på at du må sende produktet tilbake til oss innen 14 dager etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å returnere deler av eller hele din bestilling.
For brukte mobiltelefoner gjelder andre betingelser. Kun 14 dagers angrerett gjelder for disse produktene. Les mer nedenfor.
Om du mot formodning vil benytte deg av angreretten, følg stegene i vår enkle returhåndtering.
Ved åpent kjøp erstatter vi ingen fraktkostnader ved retur. Ansvaret for at forsendelsen kommer til oss ligger hos deg som kunde. Alle returer sendes til Halden, Norge.
Ved reklamasjoner/garantisaker erstatter vi brevkostnader (ikke anbefalt eller postpakke).
Vi tilbakebetaler ordresummen innen 7 dager.
Vi godkjenner kun full tilbakebetaling dersom originalemballasjen er intakt og leveres med produktet. Ved defekt forpakning eller åpenbar påvirkning av produktet vil prisavdrag skje, på mellom 30 og 100 % av produktets verdi.
Obs! Åpent kjøp gjelder ikke om du:
- åpnet emballasjen på hodetelefoner/headset
- åpnet emballasjen på et hygiene-/helse-/intimprodukt
- kjøpt et produkt som håndterer sikkerhetsnøkler og kryptovaluta, som f.eks. Ledger, Trezor, SecuX eller Yubico
- tatt produktet i bruk
- endret produktets tilstand/utseende
Når åpent kjøp ikke oppfylles
Dersom du returnerer en vare under åpent kjøp som ikke oppfyller kravene for åpent kjøp som nevnt ovenfor eller av annen grunn, kan vi avslå åpent kjøp. Vi tilbyr deg da å sende varen tilbake til deg mot en fraktkostnad og et administrasjonsgebyr.Justering av frakt ved åpent kjøp som påvirker grensen for fri frakt
Dersom du har fått fri frakt på din bestilling fordi ordreverdien oversteg vår grense for fri frakt, og du deretter returnerer en eller flere varer slik at den gjenværende ordreverdien faller under denne grensen, vil vi justere tilbakebetalingen.Det innebærer at fraktkostnaden som ellers ville gjelde for ordren (fra 59 NOK) trekkes fra beløpet som tilbakebetales til deg.
Justering av rabatter ved åpent kjøp
Dersom du har brukt en rabattkode eller deltatt i en kampanje (f.eks. 100 NOK rabatt ved kjøp over 500 NOK, eller kjøp X – få Y på kjøpet) og returnerer deler av bestillingen slik at vilkårene for rabatten ikke lenger oppfylles, vil dette påvirke tilbakebetalingen.For eksempel: dersom ordreverdien etter retur faller under 500 NOK, vil den tidligere fratrukne rabatten bli lagt til igjen og justeres mot beløpet som tilbakebetales. Ved kampanjer med medfølgende produkter (som "få Y på kjøpet") må disse produktene også returneres dersom de tilhørende vilkårene ikke lenger oppfylles – ellers trekkes produktets verdi fra tilbakebetalingen.
Åpent kjøp / angrerett Brukte telefoner
For åpent kjøp/angrerett på brukte mobiltelefoner gjelder andre betingelser. For disse produktene tilbyr vi 14 dagers angrerett. Den returnerte mobiltelefonen vil bli gjennomgått av en tekniker før returen kan godkjennes.Du kan lese mer om våre brukte telefoner her: Brukte telefoner
For at full refusjon skal godkjennes, må disse kravene oppfylles
- Mobiltelefonen må komme i originalemballasjen den ble levert i
- Mobiltelefonen må tilbakestilles til fabrikk
- Mobiltelefonen må ikke låses med passord eller Apple ID (Finn min iPhone)
- Funksjonene til mobiltelefonen må forbli uendret
- Mobiltelefonen må være i samme stand som du mottok den, d.v.s. oppfylle de riktige kravene til de ulike A/B/C-graderingene
Ved defekt emballasje eller åpenbare skader på mobiltelefonen vil det bli gjort et prisfradrag på mellom 30-100 % av produktets verdi. Sørg derfor for å pakke produktet nøye.
Merk! Pass på at SIM-kortet ditt ikke er inkludert i returen da vi ikke kan garantere retur av disse.
Om det i stedet handler om et ødelagt produkt er det garantiretten som gjelder - les mer om det nedenfor.
Garanti
Vi gir 6 måneders garanti på våre produkter. Visse merker/produsenter tilbyr lengre garanti enn dette. Dersom produsentens garanti er lengre enn 6 måneder er dette nevnt i produktteksten for produktet det gjelder. Garanti gjelder ikke ved uaktsomhet eller utilbørlig bruk av produktet.1 års garanti gjelder for brukte mobiltelefoner. Se garantibetingelsene for brukte telefoner her: Garantibetingelser brukte telefoner
Reklamasjon
Vi følger forbrukerkjøpsloven, noe som gir deg som kunde rett til å reklamere på et produkt i tre år fra kjøpsdato. Reklamasjonsretten fungerer slik:Innen de første seks månedene er vi som selger (iPhonehuset) ansvarlig for å bevise at du som kjøper har forårsaket feilen, deretter skal du som kjøper bevise at varen har hatt en feil i utgangspunktet.
Reklamasjon skal alltid skje så snart som mulig (innen 2 uker) etter at feilen er oppdaget, og produktet må ikke brukes etter at feilen er oppdaget. Når du har mottatt instruksjoner for reklamasjonen, skal produktet, i de tilfeller det kreves, returneres innen rimelig tid (2 uker).
Ved godkjent reklamasjon står vi for fraktkostnadene (med unntak av rekommandert brev-kostnad).
Obs! Reklamasjon gjelder ikke dersom du:
- har forårsaket feilen ved å bruke produktet på en måte eller i et miljø som produktet ikke er ment for
- har modifisert produktet
- ikke har fulgt produktets anvisninger
- det gjelder normalt slitasje eller aldring
- skaden skyldes ytre påvirkning (f.eks. fall, væskeskade eller støt)
- feilen oppstår ved bruk sammen med andre produkter som ikke er kompatible eller anbefalte
- skaden skyldes manglende vedlikehold eller feil installasjon
- produktet fungerer som det skal ved test hos oss
Når reklamasjon ikke gjelder
Dersom du returnerer en vare under reklamasjon som ikke oppfyller kravene for reklamasjon som nevnt ovenfor eller av andre grunner, kan vi avslå å gjennomføre tiltak.Vi tilbyr deg da å sende varen tilbake til deg mot fraktkostnader og et administrasjonsgebyr.
Vi kommer til å følge forbrukerrådets anbefalinger ved en eventuell tvist.
For å reklamere en vare, følg stegene i vår returhåndtering.
Feilaktig prissetting og lagerantall
Vi tar forbehold om feilaktig prissetting og lagerantall.Logging og lagring av kundeopplysninger
Vi selger eller formidler aldri dine opplysninger til en tredjepart. Vi logger kun informasjon som er nødvendig for at du skal kunne gjennomføre et kjøp, som adresse og navn. E-postadresse må angis for at vi skal kunne sende ordrebekreftelse og ordrestatus. Vi logger IP-adresse kun for bruk ved falske bestillinger.Lagring av personopplysninger
Ved å godta disse kjøpsbetingelsene ved fullføring av kjøpet, godtar du behandling av personopplysningene du gir oss under vår Personvernerklæring.Skogstrollen er ansvarlig for din informasjon. Dataene behandles for å administrere kjøpet og å oppfylle våre forpliktelser til deg som kunde. Informasjonen kan også brukes til markedsføringsformål. Du som kunde har rett til å motsette seg bruken av dine personlige opplysninger til markedsføringsformål. Melding om dette gjøres skriftlig til iPhonehuset, Box 801, 391 28 Kalmar, Sverige.
Aldersgrense
For å handle hos iPhonehuset.no må du har fylt 18 år. Dersom du er yngre enn 18 år må du ha foreldre eller verges godkjenning. Om du legger inn en bestilling bekrefter du at du har lest disse kjøpsvillkårene.Ordrer som bestilles i falskt navn, personnummer eller adresse politianmeldes.
Selskaper som handler mot faktura
Kredittsjekk: Ved søknad om betaling via firmafaktura foretas vanlig kredittsjekk som kan innebære at det innhentes kredittrapport.Betalingsbetingelser: Forfallsdato og øvrige betingelser for firmafaktura fremgår av fakturaen. Ved fakturabetaling skal betalingen være mottatt senest 30 dager fra fakturadato (eller dato som fremgår av faktura). Ved forsinket betaling tilkommer et purregebyr på SEK 60 samt forsinkelsesrente på 2 % per måned fra forfall til full betaling.
Overføring: Alle firmafakturaer vil bli overført til Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alle betalinger som skyldes faktura skal skje til Svea Bank.
GDPR: Ved betaling via firmafaktura vil fakturaen bli overført til Svea Bank AB og vi deler da bedriftskundens personopplysninger med Svea Bank. Svea Bank er behandlingsansvarlig for de krav som vi har overført til Svea Bank. For detaljert informasjon om Svea Banks behandling av personopplysninger, vennligst les videre i Sveas personverninformasjon som er tilgjengelig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakt Svea på mail 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea .com. Personvernombudet kan nås på .