Kjøpsvillkår


Betalingskrav
Når du bestiller hos iPhonehuset.no aksepterer du at bestillingen medfører et betalingsansvar.

Betalingsmetode
For privatpersoner brukes Klarna Checkout, som gir deg mulighet til å velge betalingsmetode etter at bestillingen er registrert. Da kan du velge mellom direktebetaling via nettbank, kortbetaling, faktura, eller en av Klarnas kampanjer (f.eks. julekampanjen hvor du betaler 1-2 måneder etter bestilling).

For bedrifter brukes Klarna faktura, som innebærer at dere, etter standard kredittsjekk fra Klarnas side, har 14 dager betalingsfrist fra varen sendes fra vårt lager.

Fraktkostnad
For å gjøre det så enkelt som mulig for dere å regne ut den totale prisen, har vi valgt å benytte en enhetspris på 69 NOK uansett vekt eller størrelse.

Levering
Levering til Norge skjer med Bring. Normal leveringstid er cirka én uke, avhengig av hvor lenge pakken holdes i tollen. Merk at dette kun gjelder varer som finnes på lager. Som regel er alle våre produkter lagervarer, men dersom et produkt mot formodning er utsolgt, tar det 3-90 dager (avhengig av produkt) å levere varen, ettersom vi først må bestille varen hos vår leverandør.
Dersom varen er restnotert hos vår leverandør, kommer vil til å kontakte dere, og dere får da velge om dere vil ha øvrige varer i bestillingen levert eller om dere vil vente på at den restnoterte varen kommer inn på lager hos leverandøren.

Vi tilbyr ikke delleveranse når lagerstatus stemmer.

Du har rett til å heve kjøpet dersom du ikke godkjenner en ny foreslått leveringstid ved eventuell forsinkelse.

Uavhenta pakker
Kollileverenser (stort sett alle våre leveringer) oppbevares på utleveringsstedet i 14 dager. Dersom pakken eller brevet ikke hentes ut innen denne tidsrammen, returneres det automatisk til iPhonehuset. Også større forsendelser som sendes som postpakke oppbevares i 14 dager på utleveringsstedet.
Ettersom vi står for frakt både til og fra ditt utleveringssted debiterer vi alle uavhenta pakker/brev med 249 NOK for å dekke våre omkostninger.
Fakturering for uavhenta pakker/brev håndteres av Klarna.

Bestillinger i andres navn
Det er ikke tillatt å bestille varer i noen andres navn eller adresse uten viten og samtykke av vedkommende.
Falske bestillinger politianmeldes uten unntak. Vi logger IP ved enhver bestilling, som vedlegges vår politianmeldelse.

Avbestilling
Så lenge deres ordre har status Mottatt eller Under behandling er det mulig å avbestille ved å sende en mail til .
Dersom bestillingen allerede er sendt kan dere benytte dere av angreretten. Les mer om denne nedenfor.

Åpent kjøp/angrerett
Ifølge angrerettsloven skal alle nettbutikker tilby 14 dagers angrerett.
Vi er så sikre på at våre produkter holder høy kvalitet at vi har valgt å tilby 30 dagers angrerett! Vi gjør oppmerksom på at du må sende produktet tilbake til oss innen 14 dager etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å returnere deler av eller hele din bestilling.

Om du mot formodning vil benytte deg av angreretten, følg stegene i vår returhåndtering.

Ved åpent kjøp erstatter vi ingen fraktkostnader ved retur. Ansvaret for at forsendelsen kommer til oss ligger hos deg som kunde.
Ved reklamasjoner/garantisaker erstatter vi brevkostnader (ikke rekommendert eller postpakke).

Vi tilbakebetaler ordresummen innen 30 dager.
Vi godkjenner kun full tilbakebetaling dersom originalembalasjen er intakt og leveres med produktet. Ved defekt forpakning eller åpenbar påvirkning av produktet vil prisavdrag skje, på mellom 30 og 100 % av produktets verdi.

Obs! Åpent kjøp gjelder ikke om du:
har åpnet forpakningen på hodetelefoner/headset/bluetooth.

Om det i stedet handler om et ødelagt produkt er det garantiretten som gjelder - les mer om det nedenfor.

Garanti
Vi gir 6 måneders garanti på våre produkter. Visse merker/produsenter tilbyr lengre garanti enn dette. Dersom produsentens garanti er lengre enn 6 måneder er dette nevnt i produktteksten for produktet det gjelder. Garanti gjelder ikke ved uaktsomhet eller utilbørlig bruk av produktet.

Reklamasjon
Vi følger forbrukerkjøpsloven, noe som gir deg som kunde rett til å reklamere på et produkt i tre år fra kjøpsdato. Reklamasjonsretten fungerer slik:
Innen de første seks månedene er vi som selger (iPhonehuset) ansvarlig for å bevise at du som kjøper har forårsaket feilen, deretter skal du som kjøper bevise at varen har hatt en feil i utgangspunktet.
Reklamasjon skal alltid skje innen rimelig tid.

Ved godkjent reklamasjon står vi for fraktkostnadene (med unntak av rekommandert brev-kostnad).

Vi kommer til å følge forbrukerrådets anbefalinger ved en eventuell tvist.

For å reklamere en vare, følg stegene i vår returhåndtering.

Logging og lagring av kundeopplysninger
Vi selger eller formidler aldri dine opplysninger til en tredjepart. Vi logger kun informasjon som er nødvendig for at du skal kunne gjennomføre et kjøp, som adresse og navn. E-postadresse må angis for at vi skal kunne sende ordrebekreftelse og ordrestatus.
Vi logger IP-adresse kun for bruk ved falske bestillinger.

Aldersgrense
For å handle hos iPhonehuset.no må du har fylt 18 år. Dersom du er yngre enn 18 år må du ha foreldre eller verges godkjenning. Om du legger inn en bestilling bekrefter du at du har lest disse kjøpsvillkårene.
Ordrer som bestilles i falskt navn, personnummer eller adresse politianmeldes.
Vis kategorier

Vis topplister Vis merker

Anmeldelser
Betalingsmåte

Klarna, VISA & Mastercard